Seo Danışmanlığı Nedir ve Seonun Önemi

Seo Danışmanlığı Nedir ve Seonun Önemi

Muhtemelen Arama Motoru Optimizasyonu'nun (SEO) hayati bir dijital pazarlama aracı olduğunu yüzlerce kez duydunuz. Ancak konu hakkında temel bir bilgiye sahip olsanız bile, bu karmaşık ve çok yönlü aracın öneminin tam olarak farkında olmayabilirsiniz.

SEO birden fazla farklı unsurdan oluşur. Bu unsurların ne olduklarını ve nasıl çalıştıklarını bilmek SEO'nun neden bu kadar önemli olduğunu anlamanın anahtarıdır. Kısacası, SEO önemlidir çünkü web sitenizi daha görünür hale getirir. Bu da daha fazla trafik ve potansiyel müşteriler için daha fazla fırsat anlamına gelir.

Bunun ötesinde, marka bilinirliği, potansiyel müşterilerle ilişkiler kurma ve kendinizi alanınızda yetkili ve güvenilir bir uzman olarak konumlandırma için değerli bir araçtır. Daha fazla uzatmadan, SEO ve bugünün dijital dünyasında neden önemli olduğu hakkında bilmeniz gereken her şeye tek tek bakalım.

SEO'nun Önemli Unsurları

Yakın bir zamana kadar SEO tekniği konusunda tek önemli şey anahtar kelimelerdir. Bugün ise optimizasyon sadece bundan ibaret değil. Bugün etkili olabilmek için anahtar kelimelerin iyi araştırılması, dikkatle seçilmesi ve içeriğinizde akıllıca kullanılması gerekiyor. Ancak anahtar kelimeler tam olarak nedir? Anahtar kelimeler, potansiyel müşterilerin çevrimiçi içerik bulmak için kullandığı; markaların ürün ve hizmetlerini arayan potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için kullanabileceği kelimeler ve kelime öbekleridir.

Anahtar kelimeleri araştırırken, yüksek arama oranları ve düşük rekabete sahip olanlar seçilmelidir. Ayrıca ek almamış anahtar kelimeler (köpek gibi), uzun anahtar kelimeler (satılık terrier yavruları gibi) ve yerel anahtar kelimeler (ör. İstanbul’daki satılık yavru köpekler) içeriğinizde kullanılmalıdır. Anahtar kelimeleri ayrıca tüm başlıklarınızı, URL'lerinizi ve sayfadaki diğer SEO öğelerinizi optimize etmek için kullanabilirsiniz.

İçerik ve SEO’nun Önemi

İçerik, SEO'nun hayati bir parçasıdır çünkü kitleye ulaşmak ve kitle etkileşimi için kullandığınız araçtır. Örneğin, bir çiçekçi dükkanınız varsa ve görünürlüğünüzü artırmak istiyorsanız; bahçecilik, doğru bitki türlerini seçme, bitki büyütme ipuçları ve daha fazlası hakkında bir dizi blog yazısı yayınlayabilirsiniz. Bahçecilik hakkında bilgi edinmek isteyen bir kişi bu bilgiyi aramaya başladığında, bloğunuz ortaya çıkar; değerli bilgiler sağlayarak potansiyel müşteriler bir ilişki kurabilirsiniz. Örneğin, bu potansiyel müşterinin bir bitki alma zamanı geldiğinde, akla ilk gelen çiçekçi siz olursunuz. Bugünün içeriği eğitici olmakla birlikte ilginç, alakalı, ilgi çekici ve paylaşılabilir olmalıdır. İçerik, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli şekillerde olabilir:

  • Web sayfası içeriği
  • Videolar
  • Bloglar
  • İnfografikler
  • Podcast
  • Teknik İncelemeler ve e-kitaplar
  • Sosyal medya gönderileri
  • Yerel Listeler

Sayfa Dışı SEO

Sayfa dışı SEO, sitenizden gerçekleşen harici optimizasyon uygulamalarını içerir. Sayfa dışı SEO için kullanılan ana teknik, dış sitelerden sitenize arama motorlarına sitenizin değerli ve kaliteli olduğunu söyleyen backlink oluşturmaktır. Backlink oluşturmaya yönelik taktikler oldukça çeşitlidir. Mevcuttaki en iyi uygulamalardan bazıları konuk blog yazıları, yüksek oranda paylaşılacak çok sayıda infografik oluşturma ve içeriğinizdeki etkileyicilerden bahsetmeyi içerir.

Yerel SEO

Yerel SEO giderek daha fazla kişi arama yapmak için mobil cihazları kullandıkça giderek önem kazanmaktadır. Bugünlerde, tüm aramaların % 57'si tabletlerden ve akıllı telefonlardan gerçekleştiriliyor; bu aramaların yarısı için yerel konularda yapılıyor.

Örneğin, bir restorana sahipseniz, yerel SEO, bölgenizdeki insanlar şehirdeki en iyi restoranları aramaya başladığında, sitenizin karşılarına çıkmalarını sağlayacaktır. Yerel anahtar kelimeleri kullanmanın yanı sıra, diğer yerel SEO dizin listeleri, siteniz için konuma özgü sayfalar oluşturmak ve Google My Business, Google+ ve Google Haritalar'da işletmeniz için sayfalar oluşturmaktır.

Arama Motoru Pazarlaması

Arama motoru pazarlaması ücretli pazarlama çabalarını ifade eder. Bunlar yerel reklamlar, Google AdWords, sosyal medya reklamları, tıklama başına ödeme, Google alışveriş reklamları, görüntülü reklamlar ve daha fazlasını içerir. Arama motoru pazarlaması genellikle kapsamlı bir SEO stratejisi için önemli bir bileşen olmasa da, yeni ve yüksek hedefli kitlelere ulaşmanıza yardımcı olabileceğinden önemlidir.

SEO Danışmanlığı Nedir? SEO Danışmanı Ne Yapar?

Dijital pazarlama, günümüz tüketicileri tarafından fark edilmek isteyen herhangi bir işletme veya kuruluşun bir gereğidir. Çok çeşitli beceri setlerini kapsayan kariyer seçimleri söz konusu olduğunda bir olasılıklar dünyası sunar. Dijital pazarlamada en çok aranan becerilerden biri SEO ise uzmanıdır. Arama Motoru Optimizasyonu internette bulunmak isteyen herhangi bir şirket için bir zorunluluk haline gelmiştir. Bir SEO danışmanı, sektörde oldukça saygın olan becerilerin bir listesine sahiptir. Birçok uzman içerik ve hatta bir içerik stratejisi oluşturabilmesine rağmen, içerik ekibinin çabaları doğru SEO olmadan boşa harcanmaktadır.

SEO'nun Gizemli Dünyası

Kişilerin Google'da yaptığı her arama anahtar kelimelere bağlıdır. Anahtar kelimeler, arama alanına girilen kelimelere dayanarak bir arama sorgusuna en uygun içeriği belirlemek için kullanılır. Google, mümkün olan en iyi bilgileri bulmak için birçok farklı arama tekniği kullanır. Kaynak ne kadar iyi olursa, sıralamada o kadar yüksek görünür.

En üst noktaya ulaşmak zordur çünkü Google, kullanıcılarına göstermek için en iyi sonuçları bulmak adına sürekli değişen algoritmalar listesi kullanır. Bu, çoğu şirketin fark edilmesini zorlaştırır. SEO, web sitesi bulunacak şekilde bir işletme için aranması en olası anahtar kelimeleri optimize eder. Optimizasyon ne kadar iyi olursa, sıralama o kadar yüksek olur. Bir SEO danışmanı olarak, pazarlama ekibinin etkili kampanyalar yürütmesine yardımcı olmak ve şirketin web sitesini, sosyal medya sayfalarını ve diğer içerikleri optimize etmek için SEO araştırmalarını denetler.

Google Sıralamaları İçin Yarışmak

İnternette bir pozisyon için mücadele etmek çevrimiçi pazarlamanın sadece bir yönüdür. Bir web sitesine her türlü trafiği yönlendirebilirsiniz, ancak trafik doğru olmaz, şirket daha ileriye gitmeyecektir. SEO yöneticileri, bir aramanın tüm yönlerini dikkate alır ve belirli bir hizmete ihtiyaç duyacak ziyaretçileri bulmak için gerekli stratejileri sağlar. SEO, bir ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmede yardımcı olur. Milyarlarca web sayfası mevcut olduğundan, SEO danışmanı kişileri web sitesine çekmek için doğru içeriği hedeflemeye yardımcı olur.

SEO Danışmanının Rolü

İlk bakışta, SEO yöneticisi için iş tanımı bir pazarlama yöneticisinden çok farklı görünmeyebilir. Her ikisi de aynı hedeflere sahip olup hedefleri farkındalık ve satış sağlamaktır. Bununla birlikte, SEO danışmanlığı daha teknolojik bir role sahiptir, bu da onu çok daha özel bir iş haline getirir. Bir SEO danışmanının genel görevleri şunları içerir:

  • Web sitesi, sosyal medya ve içerik optimizasyonu
  • Web sitesi içeriğini yönetme
  • Çevrimiçi bir topluluk oluşturma ve geliştirme
  • Geri görüşmeler
  • SEO stratejisi
  • Kampanya organizasyonu ve planlama
  • Web sitesi izleme ve kullanıcı analizi
  • Genel dijital pazarlama proje yönetimi
  • Anahtar kelime araştırması
  • Pazar araştırması

Bir SEO Danışmanının Beceri ve Eğitimi

SEO danışmanları sadece iş ve pazarlama eğitimi değil, aynı zamanda bir bilgisayar bilimi eğitimi de almaktadır. Temel olarak bir beceriye ve bir noktada derin bilgi ve yeteneğe sahiptirler. SEO danışmanları sonuç odaklı bir şekilde çalışır. Bir şirketin arama sıralamasındaki konumunu başarılı bir şekilde artırmaya odaklanır. Analiz ve verilere dayalı olarak içerik oluşturma fikirleri ve planlama sunar. Endüstride kullanılan analitik araçları, özellikle Google AdWords ve Analytics'i en iyi şekilde anlarlar.

Konuma bağlı olarak, proje yönetimi deneyimine de sahiptirler. Genellikle, birden fazla işletme için sıralamaları başarılı bir şekilde geliştirirler. Bununla birlikte, bilgisayar bilimleri, işletme, pazarlama veya finans alanlarında lisans derecesine sahip olabilirler. Dolayısıyla SEO danışmanlarının birçoğu HTML, JavaScript ve CSS gibi kodlama dillerini de anlayabilir.

SEO Danışmanlığı İşletmenize Ne Katar?

Dünyamız web sitelerinde insanları bir bağlantıyı tıklamaya yönlendirecek kelimeler etrafında dönmektedir. SEO danışmanlığı sitenin ve şirketin sahip olduğu tüm içerikleri değerlendirerek iyileştirilmelerini sağlar. Ayrıca detaylı analiz sunar, böylece bazı düzeltmeler yapmak için en iyi yerleri tanımlayabilir.

SEO, bugün neye ve gelecekte neye ihtiyaç duyulacağına bağlı olarak değişen, gelişen bir süreçtir. Meşhur Google sıralamasında üst sıralarda yer almanıza yardımcı olacak üstlenebileceğiniz taktikler listesi oluşturmanız gerekir. Bu taktikler şunları içerebilir:

  • Yeni bloglar, blog kategorileri ve içerikler
  • Yeni bir çevrimiçi topluluk oluşturma
  • E-kitap ve dönüştürülmüş kağıda yönelme

Hedefleri belirlemek için kitlenizi araştırma ile tanımlamanız gerekir. Anahtar kelimelerin ve stratejinin kitlenizin ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlandığından emin olmanız gerektiği için SEO'da çok önemli bir rol oynar. İçeriği artırmaya yardımcı olacak en iyi anahtar kelimeleri bulmak için kişilerin ne aradıklarını ve nasıl arama yapacaklarını öğrenmek şarttır. Paylaşılan içerik parça parça olabilir, video olabilir, sosyal medyada bu tür şeylerin bir kombinasyonu da dâhil her türlü içerik olabilir. Araçlar SEO danışmanı tarafından tamamen firmanıza ve markanıza uygun olarak seçilir.

Her yeni taktik firmanızın ilerlemesini sağlar. SEO danışmanı neyi nasıl iyileştireceğini iyi bilmektedir. İyileştirme çabaları aynı zamanda hedefleri de doğrudan etkiler. Farklı sektörlerin farklı hedefleri olması muhtemeldir. SEO yöneticisi ise birden fazla ve farklı firmalar için aynı oranda başarılı taktikler sunabilir.

Başarılı Bir SEO Danışmanının Etkileri

Başarılı bir SEO uzmanı firmanıza birçok noktada değer katabilir. Çünkü bu kişiler şu alanlarda kendilerini geliştirmiştir:

Strateji

Stratejik bir bakış açısına sahiptir, böylece işletmenin hedefleri ile uyumlu uzun vadeli bir vizyona sahip bir plan tanımlayabilir. Öngörü ve hedefleri tanıma, bu hedefleri etkileyebilecek eğilimleri belirleme ve şirketteki kıdemli kişiler tarafından paylaşılacak bir vizyona sahiptir.

Güncellenmiş Taktikler

Her strateji, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmak için ustalıkla kullanılan taktikler gerektirir. SEO'da, algoritmaların zorluğu sayesinde sürekli değişen en etkili organik arama taktikleri bulunmaktadır. Sektörde olup biten her şey için güncel kalmak zorundasınız çünkü bugün işe yarayan yarın işe yaramayacaktır. SEO danışmanı öğrendiklerini her gün yeniden güncelleyerek bugün ihtiyacınız olan şeye odaklanacaktır.

İçerik

Bazı şirketlerin içerik pazarlama ekibi kendini hemen fark ettirir. Bunun nedeni, şirket yapısının her zaman en iyi dijital pazarlama sonuçlarını elde etmek için yaratılmasıdır. SEO ile el ele giden bir taktik olduğu için içerik pazarlamasını anlamak şarttır. SEO danışmanı her ikisini de ele alarak şirketin lehine kullanacaktır. Anahtar kelime araştırması, kampanya planlama, kaliteli içerik, içerik dağıtımı ve analizi denetleyebilen bir SEO yöneticisi, dijital pazarlama dünyasının en üstün varlığıdır.

Veri Analizi

SEO yöneticileri güvenilirliğinizi korumak için kendi verilerinizi analiz edebilir. Nasıl performans gösterdiğinizi ve önerilen stratejiye nasıl uyduğunu gösterebilirler. Ayrıca performansınızı karşılaştırabilir ve iyileşen sıralamalarınızı ve iyileştirilecek alanlardan edineceğiniz net sonuçları görmenizi sağlarlar.

Markalaşma

Bu, firmanız için harikalar yaratacak kapsamlı bir etkidir. Marka bilinci oluşturma ve marka yönetimi için danışmanlar büyük resmi görecek ve işletmenin genel hedeflerine nasıl uyduğunu anlayarak çalışırlar. Bu olmadan, SEO stratejinizi oluşturmak çok da etkili olmayacaktır.

Kişisel Beceriler

Tek başına bir etkisi olmayan bu özellik, aslında SEO başarısında diğer faktörlerle bir araya geldiğinde oldukça önemlidir. SEO danışmanlığı birçok farklı alandan kişiyi bir araya getirir. Bu da danışmanların farklı becerilere, belli spesifik alanlarda yönelime sahip oldukları anlamına gelir. Böylece bir SEO hizmeti ile firmanız sadece başarılı taktiklere ve iyi bir optimizasyon yönetimine sahip olmakla kalmaz, farklı bir perspektif kazanabilir.

SEO yönetimi, bir plan oluşturan, sonuçları analiz eden ve planı yeniden inşa eden döngüsel bir iş olduğunu kanıtlasa da, son derece stratejiktir. Başarılı SEO uzmanları, sektördeki her türlü zorluğun üstesinden gelmeyi başararak firmanıza her gün bir adım öne taşır. İnternet dünyasında markanızı görünür kılmak istiyorsanız, SEO’nun taktiksel kullanımı son derece önemlidir.

DİĞER BLOG / DUYURU