SEO Cezaları  SEO Stratejilerinizin Size Yardımcı Olmadığı 6 Yol

SEO Cezaları SEO Stratejilerinizin Size Yardımcı Olmadığı 6 Yol


Arama motoru optimizasyonunun önemi ve bir arama motoru sonuçları sayfasında (SERP) daha yüksek sıralarda görünmek için neler yapabileceğiniz hakkında pek çok şey duydunuz, üst sıralarda olursanız daha fazla potansiyel müşteri tarafından fark edilebilirsiniz.

 

Ama SEO'nuzun etkisini artırmak için çok fazla şey yapıyor musunuz?

 

Google gibi birçok arama motoru, araçlarını yerleştiriyor ve kullanıcılarını, yararlı bir sayfa sunmak yerine SEO'larını artırmak için anahtar kelimeler veya diğer "hileler" ile çok fazla karışık olan sayfalar yayınlayanların denizinde ve arama sonuçlarında dolaşmaktan korumak için algoritmalar tasarlıyor. 

 

Bunun sizin için anlamı nedir? Bu, SEO stratejilerinizin bir kısmının aslında bir SERP üzerindeki duruşunuza zarar verebileceği anlamına gelir.

 

Peki hangi “(SEO) püf noktaları” modası geçmiş veya zararlıdır?

 

1- Anahtar Kelimeyle Doldurma

SEO'yu artırmak söz konusu olduğunda, anahtar kelimeler kesinlikle arkadaşınızdır. Harika içeriğiniz var ve buraya birkaç anahtar kelime ekliyorsunuz ve içeriğinizin Google'ın arama algoritmasında fark edilmesinin harika bir yolu bu.

 

Ancak metninize çok fazla kez bir anahtar kelime veya anahtar kelime eklemek "doldurma" olarak bilinir. Bazen, arama yoluyla fark edilmek için, içeriğin bağlamı dışında yer alan bir arama terimleri listesi olarak bile görünebilir. 

 

Anahtar kelime doldurma oldukça başarılı bir uygulamadır, çeşitli arama motorları yakalayıp içeriğe çok fazla anahtar arama terimi ekleyen web sitelerini cezalandırmaya başlayana kadar.

 

Şimdi bakalım ne oluyor? Çok sayıda anahtar arama terimi eklemek, arama sıralamanızı düşürebilir veya sizi arama sonuçlarından tamamen kaldırabilir.

 

Yüksek güçlü blenderinizin arama sıralamalarını artırmaya çalışıyorsanız ve bu ifadeyi, metninizin "yüksek güçlü blender" ifadesiyle tekrar tekrar tıkandığı noktaya kadar diğer tüm cümlelere eklerseniz, içeriklerinizi resmen anahtar kelimelere boğmuş olursunuz.

Ama ne kadarı çok fazla? Anahtar kelime yoğunluğunuzu toplam içeriğin yüzde ikisi  ile sınırlamanız tavsiye edilir.

 

2 - Gizli Metin ve Bağlantılar

Anahtar kelime doldurmaya benzer bir başka sorun da, gizli metinlerdir. Sayfanıza gömülü, sayfanın ziyaretçileri tarafından görülemeyen, ancak yalnızca arama motorlarının dikkatini çekmek için yapılır.

 

Bu, "içerik gizleme" olarak da bilinir, çünkü ziyaretçiler göremese de, arama motorları için hala taranabilir ve SEO algoritmalarını denetleyen geliştiriciler bunu sevmez.

 

Bu, gizli bağlantılar fikrini de içerir içerikte bulunan veya sayfada gizli olan görünmez bağlantılar. Bağlantılar hala SEO sıralamasını artırmak için güçlü bir yoldur, ancak ilgisiz bağlantılar ve bir sitenin SEO'sunu geliştirmek için dahil olanlar, size hiç yardımcı olmaz.

 

Google bile şunları söylüyor :

 

“Google'ın arama sıralamalarını değiştirmek için içeriğinizdeki metni veya bağlantıları gizlemek aldatıcı olarak görülebilir ve Google'ın Web Yöneticisi Yönergeleri'nin ihlalidir.”

 

Google neden gizli metin veya gizli bağlantıları olan web sitelerini cezalandırıyor?

 Bunu düşünün. Gizli metin veya gizli bağlantılar, ilgili bilgileri bulmak için arama motorlarını kullananlara hiç yardımcı olmaz ve arama motorları, web'e göz atanlar için olabildiğince yararlı olmak ister, bu nedenle arama motorlarını kullanmaya devam ederler.

 

Ne tür gizli metinler ve gizli bağlantılar cezalandırılacak? 

 

Google'a göre, aşağıdaki ihlaller sizi arama sonuçlarından indirecek:

 

  • Beyaz bir arka planda beyaz metin kullanma (veya bu fikre benzer bir şey)

  • Görüntünün arkasına metin yerleştirerek etkili bir şekilde gizlenme

  • Ekran dışında metin yayınlama

  • Yazı tipi boyutu 0 olan metin kullanma

  • Kısa çizgi veya başka bir noktalama işareti gibi yalnızca bir küçük karaktere bağlantı ekleyerek bir bağlantıyı gizlemek

Bunların yerine? Tüm metninizi görünür ve kullanışlı tutun ve birçok pratik, yararlı siteye bağlantı verin.

 

3 - Yinelenen İçerik

Web sitenizdeki birden fazla konumda yinelenen bilgiler var mı? Yinelenen bilgiler, web sitenizi Google'ın gözündeki izleyiciler için daha az kullanışlı hale getirir. Aslında, yinelenen bilgiler sitenizi ziyaret edenler için de yararlı değildir.

 

İyi hazırlanmış, yararlı ve iyi yazılmış benzersiz içeriğe sahip olmak sadece SEO'nuz için yararlı değildir aynı zamanda okuyucularınız (ve potansiyel müşteriler) için daha güvenilir bilgiler sağlar.

 

Yinelenen içeriğin SEO sıralamalarınızı etkilemesini nasıl önleyebilirsiniz?

 

İçeriğinizin orijinal olup olmadığını ve intihal olup olmadığını kontrol etmek için Copyscape gibi araçları kullanabilirsiniz. Ayrıca, diğer web sitelerinin içeriğinizi çalıp çalmadığını keşfetmek için de yararlı bir araçtır.

 

4 - Dahili Bozuk Bağlantılar, Dahili 404'ler ve Hata Kodları

Okuyucuların kendileri için mevcut olan inanılmaz bilgileri kontrol etmelerini sağlamak ve web sitenizdeki diğer sayfalara bağlantı vermek harikadır ve bağlantılar dahil SEO'nuzu geliştirebilir.

 

Ancak, web sitenizde çok fazla güncelleme yapıyorsanız, SEO'nuzu artırmak veya eski içeriği yenilemek olsun, içerik (ve bağlantı) güncellendiğinden artık çalışmayan bazı kırık bağlantılara veya bağlantılara sahip olabilirsiniz.

 

Bu bozuk bağlantılar web sitenizde olumsuz bir kullanıcı deneyimi sağlar ve çoğu arama motoru bu tür bir şeyin olmasını önlemek için yollar arıyor; arama motorlarını kullanan kişilerin yararlı, güvenilir bilgiler bulmalarını ve aradıkları bilgileri bulmak için kolay zaman geçirmelerini istiyorlar.

 

Eski içeriği tazeledikçe ve bağlantılar değiştikçe ve web siteniz geliştikçe, kırık bağlantılar için web sitenizi kontrol etmeniz önemlidir. Kırık bağlantıları bulmak ve güncellemelerinizi izlemek için bu kullanışlı kılavuzu da kullanabilirsiniz, böylece daha az kopuk bağlantı ve daha az hata kodu elde edersiniz.

 

5 - Hassas İçeriğe Sahip Sayfalar

Çok sayıda farklı olası aramayı eşleştirmek için çok sayıda sayfanız olması yeni okuyucuları getirmek için harika bir yol gibi görünebilir, ancak bu sayfalardaki bilgileriniz sığsa veya çok değerli içeriğe sahip değilse Google bunu manipülatif davranış olarak görebilir, web sitenize ziyaretçi çekmek için yeterli içerik sağlamayı düşünün, fazlasını değil!
 

Hassas içeriğe sahip sayfalara örnek olarak çok fazla açılış sayfası veya giriş sayfası özellikle ziyaretçileri sitenize çok fazla alakalı içerik sağlamadan getirmek için tasarlanmış sayfalar verilebilir. Varlığı yalnızca arama motoru tarayıcıları tarafından bulunabilir.

 

Yine, web sitenizi Google'ın veya başka bir arama motorunun bakış açısından düşünmek faydalı olacaktır: Kullanıcılarına mümkün olan en kolay şekilde en ayrıntılı bilgileri sunmak istiyorlar.

 

6 - Gizleme

Gizlemeyi duydunuz mu? Gizleme, arama motorlarına web sitenizi ziyaret edenlerden çok farklı içerik gösterme ve bir SERP'de daha yüksek bir sıralamayı almak için bu içeriği (gizli kelimeler veya bağlantılar gibi) gizleme fikridir.

 

Gizleme, coğrafi konum veya mobil algılamadan farklıdır; bu, web sitenizin bir coğrafi konum uygulamasının geçerli olması ve web sitenizin mobil uyumlu olması anlamına gelir. Aslında, sayfanıza yapılan bu eklemeler, ziyaretçilerin web sitenizde gezinmesini çok daha kolay hale getirir.

 

Etkili bir coğrafi konumlandırma örneği, görüntüleyicinize en iyi web sitesi deneyimini sunmak için web sitenizin Fransızca bir sürümünü Fransa'daki bir görüntüleyiciye ve İngiltere'deki birine İngilizce bir sürümü göstermektir .

 

Bunun yerine gizleme, bir sayfayı kullanıcılarınıza, diğerini GoogleBot'a (Google'ın web tarayıcısı) gösterme fikridir. Aldatıcı ve yanıltıcı. Son kullanıcı etkisini düşünün: Google'da bulunan bir kullanıcı, sayfanıza yeni gelmiş gibi görünüyor mu?

 

İşte Google'ın gizleme ile ilgili videosu ve gizlemenin nasıl önleneceği ve SERP cezası: Sayfanızda gizlemenin nasıl görünebileceğini gerçekten açıklıyor, böylece cezalandırılmayı nasıl engelleyebileceğinizi artık bilebiliyorsunuz..

 

Gizleme cezalarını nasıl önlersiniz?

 

  • Sayfanızı GoogleBot'un gördükleriyle karşılaştırmak için "GoogleBot olarak getir" özelliğini deneyin

  • Mobil cihazlara duyarlı siteler ve çeşitli coğrafi konumlar hariç, farklı görüntüleyenler için farklı sayfalara sahip olmaktan kaçının





 

Sayfalarınızı SEO hileleri ve anahtar kelimelerle doldurmaktan daha önemli olan nedir? İstisnai içerik oluşturma, ziyaretçileri sitenizi sitenize çekmek için pazarlama stratejilerini kullanma.

 

Sektörünüz hakkında o kadar çok bilgiye sahipsiniz ve bunları sergiliyorsunuz ki, sayfanızı ziyaret edenler orayı büyüleyici bulacaktır ve bu içeriğe yeni ziyaretçiler çekmek ve onları ömür boyu müşterilere dönüştürmek size kalmış... SEO ile daha kaliteli, ziyaretçi-odaklı içeriği üretmek ve faydalı işler yaparak insanları kazanmak en önemli olmaya devam edecek gibi görünüyor.

DİĞER BLOG / DUYURU