E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?

E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?

E-Ticaret Danışmanlığı Nedir? 

Günümüzde değişen dünya şartlarına bağlı olarak pazarlama ve satış işlemlerinin büyük bir kısmı internet üzerinden gerçekleştirilmeye başladı. Büyük işletmelerden küçük işletmelere kadar her kesimden insanın dahil olmak istediği bu dünyada e-ticaret kavramı ortaya çıktı. E-ticaret hakkında bilgi sahibi olsun olmasın herkesin ihtiyaç duyduğu alanlardan biri olan e-ticaret danışmanlığı ise daha fazla satış yapmanın anahtarı olarak görülüyor.

E-Ticaret Danışmanlığı

E-ticaret danışmanlığı, web sitesi üzerinden satış yapma amacı güden kişi ve ya şirketlere, satış çalışmalarından daha yüksek verim almalarını sağlamak amacıyla yardım eden hizmetler bütünüdür. Danışmanlık hizmeti bir ajans olarak verilebileceği gibi e-ticaret danışmanı adı altında bireysel kişiler tarafından da verilebilir.

E-Ticaret Danışmanlığı Ne Yapar?

E-ticaret dünyasına her gün yüzlerce hatta binlerce kişi ve ya şirket katılır. Kocaman bir rekabet dünyasına giriş yapan e-ticaret sitelerinin doğru bir yol izlemesi halinde satışları artar ve hitap ettikleri kesim genişler. Ancak e-ticaret dünyasında doğru adımlar atamayan siteler bir süre sonra düşüş yaşamaya ve zaman içerisinde yok olmaya başlayacaktır. Çöp siteler haline gelen bu e-ticaret sitelerine milyonlarca lira yatırım yapıldığı gibi ufak tefek hatalar nedeniyle bütün yatırım bir anda kaybolacaktır.

E-ticaret danışmanı ne iş yapar sorusu işte burada devreye girmektedir. E-ticaret hayatına dahil olan büyük şirketlere ve ya ufak çaplı firmalara yol haritası çizme görevi e-ticaret danışmanlığının uzmanlık alanıdır. E-ticaret danışmanı, web dünyası içerisinde başarılı bir yol çizebilmeniz için şu işleri yapar:

  1. Danışmanlık hizmeti verdiği şirket ve ya işletmenin web dünyası üzerindeki Pazar payını analiz eder.
  2. Daha geniş bir iş ağı kurabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek adına en uygun maliyete sahip düzenlemeler hakkında tavsiyeler sunar.
  3. Online olarak yaşanan satış, pazarlama ve şikayet gibi durumları düzenli olarak şirket/işletme ile paylaşır.
  4. Web dünyasında hizmet veren e-ticaret sitesinin müşteriler açısından daha işlevsel ve faydalı olması için yazılım sistemleri tasarlayabilir.
  5. Aylık ve ya haftalık olarak şirketin/işletmenin satışlarını, müşteri istek ve şikayetlerini, arama motorları üzerindeki sıralamalarını ve web dünyasındaki diğer sitelerle rekabet durumuna ait raporlar sunar.
  6. Şirketin/işletmenin arama sonuçları üzerindeki sıralamaları, reklamları ve tıklanma oranlarını raporlar.
  7. Müşterilerin web sitesine hangi kanallar üzerinden ulaştığına dair detaylı bilgiler verir.
  8. Siparişlerin yönetimi, müşterilerin yönelimlerini tespit etme, markanın bilinirlik performansı ve müşteri memnuniyeti gibi ölçümleri yapar.
  9. Dijital dünyada markanın yer edinebilmesi için kurumsal bir kimliğe sahip olması gerekir. Gerekli bütün kurumsal kimlik çalışmaları e-ticaret danışmanı görevleri arasındadır.
  10. E-ticaret sitesi içerisinde ürünler hakkında bilgi vermek ve bu bilgileri veren içeriklerin hazırlanmasını sağlamak e-ticaret danışmanının çalışmaları arasındadır.
  11. E-ticaret danışmanı web sitesi üzerinde işlem yapan yazılımcı, müşteri hizmetleri sorumlusu ve pazarlama hizmetleri ile görüşmeler yaparak durum değerlendirmesi yapar.

Kimler E-Ticaret Danışmanlığı Hizmeti Almalıdır?

E-ticaret dünyası içerisinde belirli bir hedefi olan ve şirketi/işletmesi için web dünyasında kaliteli bir yer edinmek isteyen herkes e-ticaret danışmanlığı hizmetinden faydalanmalıdır. Ayrıca e-ticaret hayatınızda;a

  • Sektör hakkında bilgi alarak, sektörünüzün ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar yapmak istiyorsanız
  • Başarılı bir e-ticaret sitesi açmak ya da var olan e-ticaret sitenizi başarılı hale getirmek istiyorsanız
  • Web dünyasında çeşitli kanallar yoluyla satışlarınızı artırmak ve satışlarınızdan gelen gelirlerinizi artırmak istiyorsanız
  • E-ticaret serüveninizde gerçekçi analizler elde ederek çalışmalarınıza ait potansiyelinizi belirlemeyi amaçlıyorsanız
  • SEO çalışmaları yapmak istiyorsanız
  • E-ticaret bilinirliğinizi artırarak daha prestijli bir kurumsal kimlik sunmak istiyorsanız e-ticaret danışmanlık ajansları ya da bu hizmeti veren diğer adresler ile görüşmelisiniz.

E-Ticaret Danışmanlığı İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular

  1. E-Ticaret danışmanlığının e-ticaret siteme faydası nedir?

E-ticaret danışmanlığı hizmeti e-ticaret sitesi üzerindeki eksik tarafları bularak güçlendirmeyi sağlar. Daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmanın yollarını gösterirken bir yandan da satışların yükselmesini ve kar oranının da artmasına yardımcı olur. E-ticaret sitesinin web dünyası üzerinde bir kimliğe sahip olmasını sağlar.

  1. E-Ticaret danışmanının özellikleri nelerdir?

E-ticaret danışmanı online pazarlama ve e-ticaret geliştirme stratejileri hakkında bilgi sahibi, e-ticaret sistemini yönetebilecek organizasyon gücüne sahip olmalıdır. Arama motorlarına uygun analizler yapabilme, müşteri beklentilerine yönelik çalışmalar sunabilmelidir. Olası problemlere çözümler sunabilmeli ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip olmalıdır.

  1. E-ticarette başarı için hangi stratejiler geliştirilmelidir?

İnternet dünyasında ilerleyebilmek için öncelikle dijital pazarlama ve mobil pazarlama stratejileri oluşturulmalıdır. E-ticaret sitesine ait performans ölçümleri yapılarak belirli bir hedef koyulmalı ve bu hedefe odaklanmak adına site içi stratejiler geliştirilmelidir. Ürünlerin her birine yönelik içerikler oluşturularak müşterinin neden bu ürünü alması gerektiği ve neden sizin e-ticaret sitenizden alması gerektiği ile ilgili stratejilerde geliştirilmelidir.

Temelde pazarlama, içerik ve e-ticarette var olabilme şeklinde üç farklı strateji çevresinde hareket edilerek e-ticarette başarı sağlanabilmektedir. Hernahgi bir hedef ya da strateji belirlenmeden yapılacak olan e-ticaret çalışmaları geçici çözümler sunduğundan dolayı sektör içerisinde kalıcı bir yer sunmayacaktır.

DİĞER BLOG / DUYURU