2020 de Nasıl Bir Google Bizi Bekliyor?

2020 de Nasıl Bir Google Bizi Bekliyor?


 

Bu yazıda 2020 yılında Seo için önemli olan temel bilgileri sizlerle paylaşıyoruz. Google, uzmanlık, yetkililik, güvenilirlik konularına 2020 yılı itibariyle özel bir önem vermektedir. Bunları aklımızda tutalım ve önce Google’ın derdini anlamaya çalışalım.

 

Google’ın Derdi Nedir?

 

Bu soruya bir cevap vermek için önce Google'ın ilgili kalite kaygılarını gözden geçirelim. Google için arama ne anlama geliyor?

 

İnternet'te bulunan bilgilerin miktarı oldukça fazladır. Doğru bir şekilde insan ihtiyaçlarına uygun olacak şekilde dünyanın bilgisini sıralamak çok zordur. 

  • Hangi bilgiyi önce insanlara sunmalıyız?

  • Hangi bilgiyi insanlara son sırada sunmalıyız?

 

 İşte bunları yapmak gerçekten çok zordur. İnsanlar için yararlı neticeyi onlara hemen verebilmek için Google milyarlarca web sitesini sıralar. Aynı zamanda alaka düzeyini de önemser. Bütün sıralama çalışmaları birçok algoritmanın çalışmasının sonucunda ortaya çıkar. İnsanlar için yararlı olan bilgileri sıralamak, bu algoritmaların çalışmalarının sonucunda mümkün hale gelir.

Uzmanlık Neden Önemli? 

Bütün bilgilerin kullanıcının amacına uygun olması, onun alaka düzeyini gösterir. Kullanışlı olmayan bilgileri sunmak hiç de mantıklı değildir. Bu iş için uzmanlık gerekir ve bu önemli bir göstergedir. Aynı zamanda hangi konumda bulunduğunuz da dikkate alınmaktadır. 

 

Google güncellemelerinin her biri böyle, çeşitli konularda işlemler yapmak üzere programlanmıştır. Uzmanlık, 2020’nin en esaslı konularındandır. Uzman olmayanların uzman olmadıkları konularda yaptıkları konuşmaları Google dinlemek istemiyor.

 

Yapılan sorgunun özelliğine göre değişiklik gösteren bu algoritmalar aslında tüm insanlık için sonuç üretmeye çalışıyor. Alaka düzeyi ve kalite, bir arada değerlendirilmek zorundadır. 

 

Aramaların kalitesini değerlendirirken insanlardan da faydalanılmaktadır bu çok zorlu bir süreçtir. Kalite değerlendiricileri arama algoritmalarının hedeflerini gerçekleştirebilmeleri için onlara yardımcı olurlar.

Test Aşaması

Bu zorlu süreçleri eğer sıralayacak olursak,bunların birincisi test aşamasıdır. Yıllar geçtikçe İnternet'te arama yapan insanların ihtiyaçları değişmektedir ve beklentileri de artmaktadır: 

 

Bu yeniliklere ve artışa cevap verebilmek için alakalı içerikleri ön sıralara getirmek elzemdir. İnsanların elde edeceği yararlar Google algoritmalarının her zaman önceliği olmuştur. Bunların test edilmesi gerekir ve zorlu testlerden sonra Google algoritmalarına arama sonuçları eklenmektedir.

 

Denemeler

Bu zorlu süreçlerin bir diğeri de denemelerdir. Google mühendisleri, sıralanan sonuçlarının insanların yararına olması için pek çok fikir ve düşünce üretmektedir. Çok kapsamlı testler yapılır ve değerlendirmeler yapılır.

 

Yetkili mi? Uzman mı? Güvenilir mi? Araştırmaları

Google'ın yüksek deneyime sahip mühendisleri ve analistleri, yaptıkları değerlendirmeler sonucunda verileri; Google algoritmalarının faydasına olacak şekilde sunarlar ve böylece Google algoritmalarının işlevlerinde iyileştirmeler yapılmaktadır. 

 

Google geçtiğimiz yıllarda arama kalitesi testlerinde o kadar ileri gitti ki, yaklaşık 500.000 test yaptı. Bu testleri yaparken arama kalitesini insanların değerlendirmesini sağladı. Bu değerlendiriciler web sitelerini ziyaret ettiler ve bu ziyaretleri ile ilgili deneyimlerini veri olarak Google'a ilettiler, bu iş bir uzmanlık haline geldi.  

 

Bunları değerlendiren insanların elde ettikleri bilgileri, Google sıralamanın değişmesine direkt olarak yansıtmadı ancak arama sonuçlarının kalitesinin anlaşılabilmesi için çok kıymetli bilgilerdi bunlar... 

 

Google doğru ve tutarlı bir yaklaşım elde edebilmek için buradaki unsurları titizlikle inceledi. Bu kalite değerlendirmesini yapan insanlara verilen talimatları internette rahatlıkla bulabilirsiniz. Şu linke tıklayarak da bunları hemen inceleyebilirsiniz. 

 

Google Neden Arama Sonuçlarını Satmıyor?

Google arama sonuçlarını satmamaktadır. Bunu insanlığa bir hizmet olarak sunmaktadırlar. Üstelik bu arama sonuçları ücretsiz olarak insanlara ulaşır ve insanların çeşitli gelir düzeylerinde olmaları bu durumu değiştirmez. Herkes bu bilgilere ücretsiz olarak ulaşır. 

 

Elbette Google da reklam satarak para kazanmaya devam eder. Google'ın tüm bu kazançlarının aramalarla direkt olarak ilgisi olmadığını vurgulamış olalım. 

Reklamlarla, Google doğal arama sonuçları arasında direkt bir ilişki yoktur.


 

 Google Algoritmaları Nasıl Çalışır?

 

 Bir sorgulama yapıldığında bu sorgulama ile eşleşen bilgilere sahip olan Web siteleri algoritmalar tarafından taranır. Algoritmalar uygun internet sitelerini bulmaya çalışıyor. İstenilen sonuçların başlıklarda mı yoksa başka bir yerde mi olduğunu algoritmalar analiz eder.

Arama sorgularının sonuçlarında alakalı içerikler görüldüğünde, burada istenilenlere ulaşılmış demektir. Bunu yaparken anonim etkileşim verilerini kullanır Google…  Yapay zekaya sahip olan bu algoritmalar alaka düzeyini yakalamaya çalışıyor. Uzman, yetkili ve güvenilir olmak kaydıyla...

 

Google İçin Hangi İçerikler Önemlidir?

Faydalı olan içerikleri Google öncelikle sunmak ister. Yüzbinlerce içerik taranıyor. Aslında algoritmalar en iyi bilgileri bulmak üzere pek çok faktörü de analiz etmeye çalışıyor. 

 

Burada içeriklerin güncel olması gerektiğini de vurgulamakta fayda var.

 

Kullanıcıların Web siteleri üzerindeki deneyimleri de çok önemlidir. Ve içeriği sunan Web sitesinin ne kadar güvenilir olduğu ya da o konuyla ilgili yetkili olup olmadığı da değerlendirilir.

 

 İnsanların arama yaparkenki izleri, Google algoritmalarının içerik sunan web sitelerinin ne kadar faydalı olduğunun anlaşılmasında kullanılmaktadır. 

 

Backlink’ler Hala Önemli

Bir web sitesi ile ilgili bağlantı başka bir web sitesinde bulunuyorsa bu, o web sitesinin yüksek kalitede olduğunun bir işaretidir. Yani backlinkler hala önemli. Ancak burada spam sitelerden söz etmiyoruz. Bunlar Google'ın yönergelerini ihlal eden sitelerdir ve böyle siteler Google sonuçlarından er ya da geç kaldırılacaktır. 

 

Güvenilirlik, uzmanlık ve yetkili olmak Google için çok önemli. Bir  arama motorunun insanın neyi kastettiğini anlaması beklenir ve buna bağlı olarak da tam olarak istenilen şeyi vermesi gerekir. Bunun için artık bu sayılan özelliklere bakması gerektiği gerçeği ile karşı karşıyayız. İnsanlar, arama yaparken güvenilir olan, uzman ve yetkili kaynaklara ulaşmak istediklerini bilirler. Artık, bunu yapay zeka algoritmalar da biliyor. Önceden pek de analiz edilemeyen konulardı bunlar. 

Arama Kalite Yönergeleri Nedir?

Pek çok test göstermektedir ki, Google büyük bir aşama kaydetmiştir. Binlerce mühendis çalışmaktadır Google'da... Ayrıca, arama kalite yönergelerini mutlaka okumak gerekir. 

 

Google aynı zamanda içerik üreticilerinin ve işletmelerin de yanındadır.

 

Google'ın arama çabalarını aldatmaya yönelik bir faaliyet içinde olunması durumunda buna izin verilmez. Google düşük kaliteli içerikleri arka plana atmak ister, kötü niyetli olan kişileri sonuçlarından çıkarmak ister. Böylece insanlığa sunduğu bu ücretsiz hizmetin kalitesini arttırmış olur.

 

 Web sitesi yöneticilerine ve geliştiricilerine, içeriklerin nasıl olması gerektiğini, site ve uygulama teknik özelliklerinin nasıl olması gerektiğini detaylı bir şekilde anlatmaktadır. Tüm bu açıklamalar dikkatle incelenmelidir.

Google’ın Hedefleri Nelerdir?

Google'ın nihai olarak hedeflediği şey, internetin herkesin erişimine açık bir alan olması ve özgür olmasıdır. İnsanların bilgiye ulaşabilmesi Google için çok önemlidir. Google bir içeriği arama sonuçlarından kolay kolay kaldırmak istemez. Eğer yasal bir zorunluluk varsa buna uymak ister ya da yayınlamış olduğu yönergelere uyulmasını ister. 

 

İnsanların birçoğu bir fikre katılmıyor diye bir fikri yansıtan siteyi de sıralamalardan kaldırmaz. Google’a göre insanlar, çoğunluğun kabul etmediği fikirlere de ulaşabilmelidir. Google'ın anlayışı budur. 

Sonuç

Google aramayı daha iyi bir konuma getirmek için çalışıyor. İnternetteki içerikler sürekli artmaktadır ve bu içeriklerin analiz edilmesi ve sıralanması gerçekten kolay değildir. Google’ın bu üstün çabalarına tüm içerik üreticilerin destek olması beklenmektedir.

 

DİĞER BLOG / DUYURU